• (067) 215-75-72
  • (095) 275-75-72
  • (073) 275-75-72
Написати директору

Бачок розширювальний на автомобіль ВАЗ

Бачок расширительный ВАЗ 1118
ВАЗ 1118

Бачок расширительный ВАЗ 2101
ВАЗ 2101

Бачок расширительный ВАЗ 2108
ВАЗ 2108

Бачок расширительный ВАЗ 2110
ВАЗ 2110

Бачок расширительный ВАЗ 21230
ВАЗ 21230

Бачок расширительный ВАЗ 2170
ВАЗ 2170




Роль розширювального бачка в охолоджувальному комплексі ВАЗ.

Природно, будь-яке авто, щоб уникнути перегріву силового агрегату, забезпечується системою охолодження. Ця система, виконує свої прямі завдання завдяки своїм конструкційним особливостям і автокомпонентів, які комплектують цю систему.

Одним з компонентів, який сміливо можна занести в розряд невід'ємних елементів комплексу-розширювальний бачок. Не секрет, що охолоджуюча рідинна среда, зазвичай це водне середовище на основі водного розчину пропілена- або етиленгліколю, має коефіцієнт розширення при скачках температури її нагрівання значно вище, ніж звичайна дистильована вода. Якщо цим розчином заповнений радіатор, то в робочому режимі авто, природно, в циклічному процесі охолодження ДВС, в зворотному напрямку, т.е.- в радіатор, буде надходити вже нагріта рідинна середу. Як вже зазначалося вище, цей водний розчин має властивості легко міняти свої об'ємні показники в залежності від його температурного режиму. Тому, пройшовши цикл охолодження, нагрівшись, охолоджуючий тех. розчин природним чином збільшується в своєму обсязі.

Конструкційні та функціональні особливості розширювального бачка.

Ємність радіатора розрахована на обсяг тих. розчину в холодному стані. В системі виникають надлишки водного охолоджуючого тех. розчину, які необхідно перемістити, щоб його не втратити в разі, коли температурний режим розчину прийме первісну величину, і він відновить свої початкові об'ємні показники. Щоб не втратити збільшилася в обсязі охолоджуючу рідинну середу, система обладнується розширювальним бачком, який служить таким собі компенсатором обсягу рідинного середовища в період стрибків її об'ємних показників. Тобто, розширювальний бачок під час циклу охолодження збирає в свою ємність надлишки розширеного розчину, який за допомогою клапана радіатора видавлюється назовні, і поки він не охолоне і містить антифриз в своєму резервуарі. Коли движок глушиться, і остигає, а в цей час об'ємні показники технічної рідинного середовища в радіаторі приймають первісну об'ємну величину, в системі, зазвичай, виникне розрідження. Клапан радіатора кришки, в цих випадках, спрацьовує, засмоктує розряджений повітря. В цьому випадку дуже висока ступінь виникнення, так званих повітряного тромбування в «охолоджувальних сорочках». Цей фактор може спричинити більш серйозні неприємності в процесі самого теплообміну, що позначиться на якості охолодження ДВС. Тому, призначення розширювального бачка- це збір надлишків охолоджувальної технічного середовища, яка виключала б можливість попадання в АВТОРАДІАТОР небажаного повітря, заповнюючи тим самим, цей вільний простір рідинним розчином, накопиченим під час циклу охолодження.

Зворотне пересування рідинного тех. розчину в ємність радіатора відбувається в міру його охолодження. Процес руху рідинного середовища можливий за умови спеціального місця розташування радіатора і бачка. По суті, процес переходу тех. розчину з однієї ємності в іншу і назад відбувається за відомим всім закону фізікі- принципом сполучених посудин.
Розширювальний бачок розташований таким чином, що половина його розміру перевищена за рівнем в порівнянні з авторадіаторів. Кріпиться бачок безпосередньо, до корпусу кузова і має зв'язок з радіатором за допомогою шланга, який однією стороною приєднаний до нижньої частини бачка, а з іншого боку-до заливної горловини, природно авторадіаторів.

Виходячи з такого розташування обох ємностей, відбувається безперешкодне пересування рідинного тех. водного розчину з однієї ємності в іншу і назад, в залежності від температурного стану цього розчину. Конструкційно, таке пристосування як розширювальний бачок, виконаний з напівпрозорого пластика. На бічній частині бачка є спеціально нанесена шкала, за допомогою якої визначається рівень рідинної охолоджувальної середовища. Нижня мітка шкали вказує мінімальний рівень знаходиться в ємності рідини. Варто так само додати, що максимальне значення рівня при холодному двигуні не повинно перевищувати три сантиметри щодо верхньої числовий позначки шкали. Кришка бачка, виходячи зі своїх конструкційних особливостей, включає в себе гумове ущільнювальне кріплення, пружинне кільце і верхівку. Верхівка, по суті, є єдиним пристроєм впускного повітряного і випускного парового клапанів.

Можливі несправності розширювального бачка.

По суті, конструкція бачка не викликає яких-небудь складнощів, тому, на перший погляд, цей пристрій не повинні підстерігати ніякі несправності. Однак це не так. Найбільше схильний поломке- це пропускної клапан, так як задовільне функціонування бачка багато в чому залежить від цього пристосування. Так само, як і будь-яка ємність, виконана з пластика, може призвести до протікання. Зниження обсягу охолоджуючої рідинного середовища в системі може серйозно поставити під загрозу працездатність не тільки системи, але і блоку ДВС. Тому, автовласникові рекомендовано здійснювати контроль за рівнем рідинної охолоджувальної середовища, і в разі підозри на можливе протікання бачка вживати заходів, тому що з такою несправністю експлуатувати авто не рекомендується.