• (067) 215-75-72
  • (095) 275-75-72
  • (073) 275-75-72
Написати директору

Механізм газорозподілу
Газель

Вал розподільний
Вал розподільний

Клапана впуск/випуск
Клапана впуск/випуск

сальники клапанів
Сальники клапанів

пружина клапана Пружина клапана

Сухарі
Сухарі

Тарелка клапана
Тарелка клапана

гідрокомпенсатори
гідрокомпенсатори

штанга штовхач
Штанга штовхач

Вісь коромисел
Вісь коромисел

Коромисло
Коромисло

сідло клапана
Сідло клапана

Шестерні росподвалу
Шестерні росподвалу

ланцюг ГРМ
Ланцюг ГРМ

Гідронатяжитель
Гідронатяжитель

Заспокоювач
Успокоитель

Комплект ГРМ
Комплект ГРМ

ГРМ це невід'ємна частина ДВС, функції якої спрямовані на постійне і своєчасне забезпечення циліндрів новою, дозованою порцією горючки (паливо та кисень), і так само виведенням відпрацьованих продуктів горіння, тобто, вихлопних газів. Конструкція блоку ГРМ на перший погляд не складна, проте, сукупність дрібних і точних автоелементів говорить про зворотнє.
Щоб зрозуміти принцип функціонування системи, необхідно знати основні автомеханізми, якими комплектується ГРМ і без яких робота апріорі неможлива.

Основним автоелементом ГРМ, який і забезпечує постійний рух усіх елементів системи є розподілвал.
Розподілвал, завдяки своїм конструкційним особливостям, взаємодіючи з механізмами за допомогою складних з'єднань, здійснює основну роботу системи. Оскільки розподілвал і його елементи постійно знаходяться в хаотичному русі, то в силу присутності тертя між елементами системи так само відбувається знос деталей. У зв'язку з цим чинником, щоб понизити міру зносу, матеріал, з якого з якого виготовляється розподілвал (сталь, чавун), в початковій стадії формування піддається загартуванню, шляхом використання струмів високої частоти і високих температур. У ДВС місцерозташуванням розподілвалу, зазвичай, являється або картер, або ГБЦ. Обертання здійснюється за допомогою циліндричних шліфованих опорних шийок.
Конструкцією розподілвалу передбачена наявність, так званих, кулачків. Кулачкі мають округлу форму з опуклими частинами в односторонньому порядку. Кулачкі на розподілвалі розташовані таким чином, що коли при обертанні розподілвалу, вони, в певний етап обертання розподілвалу, могли взаємодіяти з штовхальниками клапанів, які у свою чергу, сприяють відкриттю і закриттю клапанів ГРМ. Клапани, самі по собі, представляють деталь, що складається із сталевого стержня і голівки, що має скіс під кутом.
Для нормальної роботи ГРМ скіс кланної голівки зобов'язаний без проміжків щільно прилягати до "сідла" - місця стикування клапанів і ГБЦ. Привід розподілвалу від коленвала може передаватися декількома варіантами ремінної, ланцюгової передачи і зубчастими шківами (шестерінками). Ширше застосування отримали тільки два варіанти передачі - ремінна і ланцюгова. Вони не лише простіше по конструкції зубчастої, що відрізняється громіздкістю, але і за вартістю, у бік зменшення. Звичайно, кожна передача має свої переваги і недоліки. Але, це техніка, і з цим чинником необхідно миритися.
Стандартний, і поширеніший привід розподілвалу на Газель- ремінна передача. Голівки впускних клапанів і голівки випускних, конструкційно мають різні діаметри. Цей чинник обумовлений особливостями умов роботи, тобто у клапанів, які працюють на "випуск" відпрацьованих газів (умови високої температури), сталь відрізняється підвищеною жаростійкістю в порівнянні з клапанами, які працюють на "впускання". Розглянемо приводи клапанів, які в даний момент широко поширені - це приводи гідроштовхальниками і коромислом
Гідроштовхальник або гідрокомпенсатор є невеликим блоком, що складається з циліндра, укомплектованим поршнем, поршневою пружиною, хлипака і каналів для подання олії. Дія гідроштовхальника грунтована на особливості властивостей машинної олії, яка, завдяки своїй щільності, погано піддається стискуванню. Так от, при поданні олії в циліндр гідроштовхальника, заповнюючи проміжок, що утворився, в циліндрі, а поршень, в цей час починає горизонтальне переміщення, тим самим приводячи в рух сам клапан. Привід коромислом має дещо інший принцип дії, ніж гідроштовхальник.Він грунтований чисто на механіці. Коромисло представляє з себе сталевий важіль, закріплений на стойках ГБЦ. Одна сторона коромисла взаємодіє з кулачком розподілвалу, інша, безпосередньо, з хлипаком. При обертанні розподілвалу, куркульки штовхають тільки один кінець коромисла, тоді як інший приводить в рух хлипак. У цій конструкції приводу передбачена запобіжна циліндрична пружина, що виключає подовжній люфт коромисла. Основою нормальної роботи ГРМ є обертальний хід коленвала, який за допомогою приводу, приводить в рух основний рушійний автомеханізм ГРМ- розподілвал.
Система роботи приводу влаштована таким чином, що темп обертання розподілвалу буде в два рази нижче темпу самого коленвала. Звідси витікає, що, коленвал, зробивши два обороти, через привід передасть на розподілвал тільки один момент, що крутить, за який система зробить одноразовий цикл впускання горючки в циліндри ГБЦ і випуску (газів) з камер циліндрів ГБЦ.

Як у будь-якому механізмі, ГРМ так само може давати збої. Ознаками збою в роботі ГРМ визначаються втратою потужності авто, стуки в районі трубопроводів, зниження компресії. Тому, щоб виключити непередбачені неприємності, рекомендовано проводити контроль за станом автоелементів системи, і у разі виявлення несправності вживати заходи по усуненню.

Ознайомившись з ключовими автоелементами ГРМ і його принципом дії, не можна не відмітити, що будь-який автомеханізм, що знаходиться в постійному русі і взаємодіючи з іншими механізмами, має свій амортизаційний термін дії. Оскільки Газель на нашому авторинку авто має досить широку популярність, то і автозапчастини, зокрема на ГРМ так само доступні.

Компанія Статус-м реалізує оригінальні автозапчастин на будь-яку модифікацію авто марки Газель як оптом, так і уроздріб. Також можливо постачання запчастин під замовлення.