• (067) 215-75-72
  • (095) 275-75-72
  • (073) 275-75-72
Написати директору

Система охолодження ВАЗ

Радиатор охлаждения
Радіатор охолодження

Патрубки
Патрубки

Термостат
Термостат

Насос водяной
Насос водяний

Бачок расширительный
Бачок розширювальний

Вентилятор
Вентилятор

Автомобіль- це складний організм, який має безліч систем «життєзабезпечення». Всі системи авто так чи інакше пов'язані між собою. Цей зв'язок може здійснюватися як безпосередньо, за допомогою кріплень, а може побічно. Але, єдине, що можна додати, що окремо взята система «життєзабезпечення» авто не зможе нормально функціонувати, якщо інші системи дають збій в роботі. «Серце» авто - двігун, виконуючи свої функції, виділяє величезну кількість теплової енергії. Тепло, що виділяється двигуном, щоб не позначитися на працездатності самого мотора, а також інших систем авто, має свої межі. Нормальна робоча температура роботи двугуна знаходиться в межах 80-90 градусів. Критичною точкою вважається температура 100 градусів. Тому, щоб температура не доходила до граничної точки-всі автомобілі, укомплектовані ДВС, мають протидію у вигляді системи охолодження.

Всі авто марки ВАЗ обладнані рідинної системою охолодження. Цей тип охолодження має постійну циркуляцію охолоджуючої рідини під певним тиском, яке створює водяний насос. Щоб зрозуміти принцип функціонування, необхідно розглянути деякі автоелементи системи і їх основне призначення. Ключовим автоелементом системи є радіатор. Радіатор зазвичай розташований в передній частині кузова під капотной кришкою відразу за гратами радіатора. Це местораспложеніе радіатора передбачає постійний прийом прямого повітряного потоку через радіаторну решітку під час пересування авто. Беручи ці повітряні потоки, радіатор починає охолоджувати надійшла з водяної сорочки перегріту рідину. Коли процес охолодження закінчено, вже охолоджена рідина за допомогою патрубків знову починає циркулювати. Для того, щоб процес охолодження відбувався швидко, складові елементи радіатора виконані їх матеріалів, які мають відмінну теплопровідністю. Такими матеріалами можуть бути латунь або алюміній.

Для регулювання температури рідини в системі служить ще один ключовий автоелемент- термостат. Розташовується термостат в системі між двигуном і радіатором. Цей прилад, крім регулювання температурного режиму автомеханізмов двигуна, так само сприяє швидкому його прогріву. Поки двигун «холодний» - подача охолоджувальної рідини в радіатор виключена. У цьому випадку клапан термостата знаходиться в закритому стані. Коли температура досягає позначки 95 градусів, клапан відкривається, і охолоджена рідина починає циркуляцію по «гарячим» місцях. Роль термостата в системі досить велика. При виході з строю термостата - велика ймовірність перегріву движка, що не дуже добре вплине на його працездатність. Специфіка роботи цього приладу пов'язана з рідиною, тому, з часом термостат вимагає заміни через корозію. Зазвичай, інтервал між замінами термостата становить приблизно 2 роки.

Для того, щоб рідина постійно циркулювала, необхідний прилад, який здійснював би на неї тиск. В системі цим приладом є водяна помпа термостата. Водяна помпа нагнітає рідина в розподільну трубу, яка розподіляє її далі, по системі. Помпа взаємопов'язана з коленвалом за допомогою пасової передачі. Розподільна труба зазвичай виготовлена з нержавіючої сталі.
Коли в радіаторі рідина «закипає», вона починає розширюватися в обсязі. Внаслідок чого, ємності радіатора починає не вистачати, і вона починає видавлюватися через клапан радіатора, назовні. Щоб видавлюється рідина не губилася, в системі охолодження передбачена додаткова емкость- розширювальний бачок. Розташований бачок на рівні радіатора, і за принципом «сполучених посудин» здатний повертати рідина назад в радіатор, коли там утворюється місце після охолодження. Сам бачок по конструкції-герметичний. Це обумовлено тим, що при пересуванні рідини можливі повітряні тромби, а цей фактор може вплинути на процес теплообміну. Тому, конструкцією бачка передбачені клапани, які здатні регулювати внутрішній тиск, і, в разі необхідності-випускати назовні пар і навіть надлишки рідини. Так само системою передбачено пристрій, який сприяє нейтралізації залишився тепла через непотрібність. Цим пристроєм служить вентилятор. Чотирилопатевий вентилятор, також як і радіатор, розташований в передній частині кузова під капотом. Так само вентилятор сприяє додатковому охолодженню радіатора, а також автомеханізмов, які розташовані поруч. Конструкційно, крильчатка кріпиться до маточини шківа помпи.

Все автомеханізми системи пов'язують між собою патрубки, за якими і відбувається циркуляція рідини. Якість патрубків впливає на їх довговічність. Тому обираючи патрубки, необхідно з'ясувати виробника цих патрубків. Всі автоелементи, що складають систему охолодження, представлені компанією Статус-М в самому широкому асортименті, причому тут Ви зможете придбати оригінальні автозапчастини не тільки на систему охолодження, але і на інші системи «життєзабезпечення» авто. Ціни на автотовари Вас приємно здивують.